4.12.10

Lucka # 4 - Alfa Antikvariat.



Ni trodde väl inte att jag hade glömt bort den fjärde luckan? Om ni inte har budget eller tid att åka över Atlanten till Strand för att shoppa julklappar är den enda logiska platsen att gå till det ljuvliga, fantastiska, alldeles, alldeles underbara antikvariatet Alfa. Varför undrar du? Svar: De kan allt, de vet ännu mer, de är nördiga, de har allt (och om de inte har nåt finns det en förklaring till varför), de är hjälpsamma, trevliga och väldigt prisvärda. Jag föreslår att du handlar alla dina julklappar här - de har så många avdelningar att man kan vara där i flera timmar och leta böcker, den enda risken är dock att man riskerar att få väldigt ont i armen när man bär runt på allt man tänkt köpa...

P.S. Ni måste gå ända in, längst in och kolla in ALLA avdelningar! DS

4 comments:

EMELI said...

Kollade lite på nätet, de har ingen egen sida va?
Antar den ligger i Stockholm?

Anna W said...

nej, tyvärr inte. ligger i stockholm, på olof palmes gata, en avstickare till drottninggatan.

Jessica (ord och inga visor) said...

ÅH alfa är mitt älskantikvariat, har faktiskt PLANERAT (nota bene) en tripp dit på onsdag efter att ha skrivit en mardrömslik tenta. Och då ska jag ta med mig en stor summa fyndpengar att spendera. För övrigt har ryös antikvariat 50 procent rea på allt nu. Jag och min käresta var där två gånger förra veckan och handlade för 800 (dvs 1600 i ordinarie pris). De har hur mkt bra som helst!

Anna W said...

vad kul, och tack för tipset!