31.12.10

Bokslut 2010.

Sällan har jag varit så redo för ett nytt år som inför 2011. You are so very welcome! 2010 kommer alltid att vara året då jag åkte till BEA för första gången, föreläste på universitet, åkte på en bokomslagskonferens i London och uppfyllde en massa andra drömmar, men det var också ett år då jag arbetade hårt med att lägga jobbiga upplevelser bakom mig för gott, och ett år som präglades av grubblerier och tunga funderingar. 2011 hoppas jag blir lättare, ljusare och vassare. När det gäller böcker som lästs under året blir mina två topp tre efter mycket funderande (där de första titlarna valdes med hjärtat, och de senare snarare är titlar som påverkat mig starkt) - trumvirvel! - : 

Skönlitterärt

1. One Day - bästa romanen, utan tvekan.
2. Oppositionspartiet - !!! ny favoritbok for life.
3. Var är Alaska? - gömd, fantastisk pärla.

Faktabaserat

2. Fyra timmars arbetsvecka - inspirerande och utmanande.
3. Vi ses i Port Said! - handlar om mitt drömliv!

P.S. Läste just på Facebook att en av mina goda vänner fastnat i någon form av "vem har läst mest under 2010"-tävling på Twitter och att hon skulle spendera dagen med att läsa så många tunna böcker som möjligt - bakläxa på det säger jag bara! Själv är jag megaförkyld och ska ägna mig åt TV och värktabletter hela dagen för att kunna tömma ett par flaskor champagne ikväll. Vi ses nästa år! DS

P.P.S. Era bästa och sämsta då? DS

2 comments:

Tiger said...

Död åt 2010. Men tur att jag hookade upp med dig så att det blev lite ljusare i alla fall.

Anna W said...

JA! 2010 är dött, länge leve 2011! snart en hook up igen!