20.5.11

Miss Mary & Me.

Här kommer ett boktips som är så svårt att beskriva att jag inte riktigt vet var jag ska börja. Tänk er Törnfåglarna möter Jane Austen möter chick-lit möter feminism. Fast med en slags satirisk ton. Det hela utspelar sig naturligtvis på 1800-talet. Jag tror att den här boken passar perfekt som strandbok för den mer bevandrade läsaren som gillar historia, eller för den som gillar chick-lit, men vill ha något annorlunda. Den är mustig, stundtals lika spännande som en deckare, ibland lite dirty och genomgående både galen och ett gott skratt. Snyggt omslag säger ni? I made it, säger jag.

P.S. Alla gamla PS-polare; jag sticker inte under stol med att det här inlägget innebär att ni ska lägga upp den här boken på bord - i synnerhet på Arlanda! DS

P.P.S Pocket Shop - jag har givetvis inte missat att ni har en ny webb, återkommer med ett specialinlägg om den snarast. DS

No comments: