13.4.11

Baglady Royale.

Ikväll ska jag på releasefest på Livrustkammaren för boken Kungligt snygg. Jag älskar att kolla på Trinny & Susannah och hur de brutalärligt stylar om folk, och brukar dagdrömma om vad de skulle säga om de fick se min garderob. Nästan allt är visserligen vintage, eller snarare second hand men allt drar lite väl mycket åt det utklädda hållet, med en förkärlek för paljetter och drag. Många hattar, många gamla favoriter som hängt med sen jag gick i nian (det vill säga sånt som är gjort av töjbart material!). Detta ska sedan kombineras men min förkärlek för träningskläder (sooo comfy!), pyjamasbyxor och gympaskor. Samt mitt förakt för klackar. Jag äger ett flertal stödstrumpor trots min ringa ålder av 27 år, och det kära läsare, beror på att mina ben svullnar på en kvart. Ja, jag har även specialgjorda iläggssulor. Sexy! Kanske kan jag få några stiltips ikväll? Men jag läste på författarens blogg att det skulle serveras prinsesstårta, så det är nog troligare att jag står och käkar marsipan i ett hörn. Om jag har en stilförebild måste det bli Diana Vreeland, tröttnar aldrig på att läsa om hennes fantastiska självbiografi, som jag tjatat om tio tusen gånger förut. Läs den!

5 comments:

Bokbabbel said...

Specialgjorda iläggssulor ftw, jag har inget fotvalv över huvudtaget utan totalt platta fötter. Gissa om de blir trötta? Men till min glädje ryms sulorna in i Converse så jag kan iaf låtsas vara lite cool på utsidan ;)

Anna W said...

haha - låter bra! jag orkar aldrig flytta dem mellan olika skor bara, så mina ligger kvar i gympadojjorna hela tiden...

Bia Sigge said...

Bokbabbel, här skiljer vi oss åt. Jag har så höga fotvalv att jag måste ha iläggssulor - för att fylla ut tomrummet. Stod på en geting en gång och vi klarade oss båda två tack vare höjden.

Moa said...

Jag BORDE ha iläggssulor för ena benet är längre än det andra, men däremot kör jag konsekvent med stödstrumpor: ena benet är konstant svullet. Visst är det jobbigt på sommaren? Älskar din blogg btw.

Anna W said...

b - alla boknördar har tydligen problem med detta - kanske är det ett signum? :-) getinghistorien är ju fantastisk - ett partytrick!

m - TACK, vad kul! :-) stödstrumpor är helt enkelt livet - i love them!