27.11.10

Pretty in Pink.


Norstedts brukar ju få mycket skit för sina omslag (rent generellt, I heard it through the grapevine och så vidare...), men här tycker jag att de lyckats riktigt bra. Pamuk är ju en gammal kvinnofientlig stöt (rätta mig gärna om jag har fel) som här blivit alldeles, alldeles oemotståndlig. Och Eva Rusz (har många vänner som hävdar att de har sina numera lyckade relationer tack vare henne, och de dyrkar henne som en guru) är ju så känd att man inte behöver sätta en bild av henne på omslaget - det grafiska känns befriande och "nytt" inom genren. So, thanx!

2 comments:

Fransyskan H said...

Hej! Jag rättar i vart fall genast delvis - Pamuks Snö är bland de bättre samtida romaner jag läst och där var det då inget kvinnofientligt stötande (:-)). Delvis tilläggs därför endast då jag inte vet om annat finns att uppenbart referera till!

Anna W said...

jag är övertygad om att pamuk rent litterärt är genial, men han verkar likväl vara en gubbig gammal stöt. snö känns ju som att den kan passa så här års...