31.3.11

Born to Run?

Läste ett översatt utdrag ur den här boken i senaste Filter, och stod och tummade och luktade (sorry för det C!) på en fantastiskt fin häftad utgåva med skitsnyggt omslag hemma hos en kompis häromdagen (här kan ni beställa den). Själv har jag släpat mig igenom en mara (inte för att det är något att komma med i det här sammanhanget) en gång tidigare och sa att jag aldrig skulle göra om det - nu är det plötsligt tre år senare och jag är återigen anmäld till Stockholm Marathon - att jag behöver motivera mig själv är årets underdrift. Vad som kändes som en jättebra idé på en strand på Mallorca i augusti förra året känns nu som det dummaste någonsin. Men - rättning i leden - här ska tränas på löpsteg, andning, balans och mental träning i månaderna två så får vi hoppas att det går vägen. Blev sjukt inspirerad av texten, så boken är nu på väg hem till mig.

P.S. Filter ger ut boken översatt till svenska nu snart nån gång, man kan beställa den via dem. Fulare omslag, men en god gärning! DS

No comments: